-
Política de protecció de dades de clients i usuaris
1.Objecte d’aquesta Política.
Aquesta Política de Privacitat té per objecte donar a conèixer la manera com s'obtenen, es tracten i es protegeixen les dades personals en el marc de la prestació del servei municipal d'abastament domiciliari d’aigua, clavegueram i depuració del municipi de Sant Hilari Sacalm (d'ara endavant el “Servei”).
La present Política resulta aplicable a:
- Les persones que mantenen un contracte o pòlissa del servei en vigor o realitzen gestions en relació amb aquest.
- Persones que contacten amb el Servei per informar d’incidències, fer consultes, formular queixes o reclamacions, sense mantenir una relació contractual.
- Tercers diferents dels anteriors les dades dels quals figuren en un expedient de contracte (ex. autoritzats o contactes per a notificacions o titulars de dades de cobrament).
En compliment del que disposa el Reglament 2016/679/UE, de 27 d'abril, Europeu de Protecció de Dades (RGPD) i la Llei Orgànica 3/2018, del 5 de desembre Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) s'informa a continuació els termes del tractament.
2. Responsable del Tractament
El Responsable del tractament de les seves dades personals és l’AJUNTAMENT DE SANT HILARI SACALM (en endavant el “Responsable del tractament” o resumidament, el “Responsable”), que disposa de CIF P1717400D, i amb domicili al Carrer Rectoria, 17, 17403, de Sant Hilari Sacalm.
Les dades seran tractades per compte del Responsable del tractament per l'entitat gestora del Servei, AIGÜES SACALM S.L., que a aquests efectes, d’acord amb allò establert a l’art. 33.2 de la LOPDGDD, té la condició d’ Encarregada del Tractament.
3. Finalitat del Tractament.
La finalitat principal del tractament és l'execució del contracte subscrit. Les dades de contacte (email o telèfon) que hagi facilitat s'utilitzaran per realitzar comunicacions sobre incidències relatives al contracte i al Servei que es presta. En aquests casos, per deixar traçabilitat de les gestions realitzades per telèfon, es farà l'enregistrament de les trucades. Podran fer-se per aquests mitjans, enquestes de qualitat del servei que tenen com a objectiu la millora del servei prestat.
També es podran utilitzar les dades tècniques del servei per detectar fugues a la xarxa i fraus a la xarxa municipal. En aquest darrer cas, s'utilitzaran per tramitar la denúncia corresponent o girar els càrrecs corresponents pels consums defraudats.
4. Categoria de dades.
Segons la gestió que es realitzi, es tractaran les categories de dades de caràcter personal següents:
- Dades identificatives: nom i cognoms, i número de DNI.
- Dades de contacte: número de telèfon i/o correu electrònic, adreça postal de contacte.
- Econòmiques: número de compte bancari, si opta per aquest mitjà de pagament.
- Informació sobre l'immoble per al qual sol·licita el contracte: direcció del punt de subministrament, referència cadastral, els que constin als documents que aporti per acreditar la seva relació amb l'immoble (lloguer, propietat...).
- Dades de representació: apoderaments, protocols notarials; empresa i dades de contacte professional (en cas d'actuar per compte d'una empresa).
- Dades de consum: lectures de consums, incidències i alertes de consum; dades tècniques del servei contractat: núm. de comptador, tipus de consum del punt de subministrament; dades econòmiques i de facturació: import de les factures, pagaments i impagaments.
- Dades associades a un expedient de reclamació de deute per impagament o de frau: reclamacions, infraccions penals.
- Altres dades diferents de les anteriors facilitades voluntàriament per Ud. en posar-se en contacte amb nosaltres per qualsevol motiu (en queixes, reclamacions, consultes); dades de tercers que vostè faciliti voluntàriament i que quedaran integrades a l'expedient de contracte: dades de contacte d'un tercer per a notificacions, dades de tercers que són autoritzades per l’abonat per realitzar gestions diverses en nom seu en relació amb el seu contracte.
- Negocis: dades de la signatura digital; signatura manuscrita.
- Imatge i/o veu: gravada durant trucades de telèfon, en videoconferències, en interlocucions mitjançant entorns virtuals.
- Altres dades per accedir a les tarifes socials o d’altres tipus de bonificacions recollides a l’ordenança, ampliació de blocs de consum, etc., aportades per l'Ajuntament: condició de col•lectiu vulnerable, beneficiari d’altres bonificacions contemplades a l’ordenança, persones empadronades a l'habitatge, etc.
- Dades procedents de fonts accessibles al públic: dades cadastrals quan sigui necessari per comprovar la localització d'un punt de subministrament i la connexió de servei.
- Dades d'exploració, activitat al Lloc Web, (galetes), si accedeix a la web de AIGÜES DE SACALM. Si s'accedeix a l'Oficina Virtual es recolliran a més les vostres dades d'accés i de connexió (credencials, adreça IP, tipus i ID del dispositiu, tipus i idioma del navegador, domini a través del qual s'accedeix). Tota aquesta informació s'indica amb arreplega amb detall a la Política de Cookies i a la Política de Privacitat de la Web que podeu consultar a la web de l’ Encarregada del Tractament.
Recordeu que en cas que aporteu dades de tercers (autoritzades al contracte o contactes per a notificacions, o pagadors) vostè es fa únic responsable davant d'ells i garanteix que ha obtingut l'autorització d'aquestes persones per facilitar les seves dades i els ha informat de per què es faran servir. Així mateix, garanteix que les dades que ha aportat són exactes i actualitzades i es responsabilitza de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que pogués ocasionar-se com a conseqüència de l'incompliment de tal obligació.
5. Base Legitimadora
El tractament de les vostres dades es realitza en l’exercici dels poders públics conferits al Responsable del tractament i l'execució del contracte subscrit amb l'abonat. El tractament també podria estar basat en el consentiment, que, si s’escau, s'haurà prestat mitjançant una clara acció afirmativa.
6. Destinataris de les dades i transferències internacionals.
S’han contractat algunes de les empreses per a la realització de serveis associats (suport informàtic, etc.) i poden accedir a les seves dades personals podrien fer alguna transferència internacional de les seves dades. En tot cas, s'assegura que aquestes transferències només es faran a països respecte dels quals la Comissió Europea ha adoptat una decisió d'adequació. En altres casos, aquestes transferències es realitzen sota Clàusules Contractuals Tipus aprovades per la Comissió Europea i l'adopció de garanties addicionals.
L’Encarregat ha de comunicar les seves dades personals a les entitats següents i per a les finalitats i pels motius que s'indiquen a continuació:
Entitat
Finalitat
Aquesta comunicació és legal segons…
Serveis Ssocials municipals o comarcals segons competències de cada municipi.
Abans de procedir a un possible tall de subministrament hem de confirmar amb els serveis socials que no hi ha una situació de risc d'exclusió residencial o vulnerabilitat.
Estem obligats a fer aquesta cessió de dades d'acord amb l'article 6.4 de la Llei 24/2015 (Pobresa Energètica).
Agència Catalana de l'Aigua
Per al control del tribut "cànon de l'aigua" que recaptem a la factura de l'aigua per compte de l'Agència Catalana de l'Aigua.
Estem obligats a realitzar aquesta cessió per la Llei 58/2003 (General Tributària)
Institut Català del Sòl
Per a la gestió de les finances que recaptem a les factures de contractació, per compte de l'institut Català del Sòl, organisme de la Generalitat de Catalunya.
Estem obligats per la Llei 13/1996 i el Decret 147/1997, de 10 de juny, sobre el registre de finances.
Serveis socials municipals o comarcals segons competències del municipi Abans de procedir a un possible tall de subministrament domèstic hem de confirmar amb els Serveis Socials que no hi ha una situació de risc d'exclusió residencial Estem obligats a realitzar aquests cessió de dades d'acord amb l'article 6.4 de la Llei 24/2015 (Pobresa Energètica) Agència Tributària (AEAT)
Enviament a l'AEAT en un màxim de quatre dies hàbils el detall de les factures emeses i rebudes.
Sistema de subministrament immediat d'informació (SII), regulat al RD 596/2016, de 2 de desembre i per l'Ordre HFP/417/2017, de 12 de maig.
Agència Tributària (AEAT)
Liquidació model 347 (és un model informatiu anual on s'especifica la suma d'operacions realitzades amb un client o proveïdor superior a 3.005,06€)
Obligació per l'AEAT - Operacions amb tercers
Agència Catalana de Consum
Per a la gestió de reclamacions d’Organismes Oficials.
LLEI 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya.
Al marge dels supòsits indicats anteriorment, el responsable no facilitarà a tercers les dades personals llevat que hi hagi obligació legal de fer-ho, com podria ser el supòsit de comunicació amb Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat o Jutjats i Tribunals.
7. Terminis de conservació.
Les seves dades es conservaran pel temps estrictament necessari per complir les finalitats descrites als apartats anteriors. Posteriorment es mantindran bloquejats per un període addicional a efectes d'atendre possibles responsabilitats legals que se'n deriven. Transcorreguts aquests terminis s'eliminaran definitivament.
8. Drets en matèria de protecció de dades.
Vostè té els drets següents que li reconeix la normativa de protecció de dades:
Dret
Contingut Dret d'accés
Podreu consultar les vostres dades personals incloses a les bases de dades.
Dret de rectificació
Podreu modificar les vostres dades personals quan siguin inexactes o incomplets.
Dret de supressió
Podreu sol·licitar que eliminem les vostres dades personals.
Dret de oposició
Podreu oposar-vos al tractament de les vostres dades per motius relacionats amb la seva situació particular.
Dret de limitació
Podreu sol·licitar la limitació al tractament de les vostres dades en determinats supòsits.
Dret de portabilitat
Podreu rebre, en format electrònic, les dades personals que ens heu facilitat, així com a transmetre-les a un altre Responsable del Tractament.
Dret a presentar una reclamació davant de l'autoritat de control Si considereu que els vostres drets no s'han atès correctament teniu dret a presentar una reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades Per exercir els drets anteriors podeu remetre la vostra sol·licitud per qualsevol dels següents mitjans:
- Correu postal: Carrer Rectoria, 17 17403 de Sant Hilari Sacalm
- Correu electrònic: dpo@aiguesdesacalm.cat
- A través del contacte de la web: www.aiguesdesacalm.cat
- A les oficines del Servei.
El sol·licitant haurà d'estar suficientment identificat a la sol·licitud. Quan el responsable del tractament tingui dubtes raonables en relació amb la identitat de la persona física que cursa la sol·licitud, podrà sol·licitar que faciliti la informació addicional (fotocòpia del DNI o document equivalent) necessària per confirmar la seva identitat. En cas que s'actuï a través de representació legal, cal aportar, a més, DNI i document acreditatiu de la representació del representant.
9. Delegat de protecció de dades.
A petició del Responsable, l'entitat gestora del Servei ha designat un Delegat de Protecció de Dades amb qui podeu contactar si teniu qualsevol dubte o queixa en matèria de protecció de dades. Podeu contactar amb el Delegat de Protecció de Dades per qualsevol dels mitjans següents:
- Correu electrònic: dpo@aiguesdesacalm.cat
- Correu postal: Carrer Rectoria, 17 17403 de Sant Hilari Sacalm